< نخست‌وزیر ایتالیا خواهان عادی‌سازی روابط با امریکا شد » «HAMSINF» .آژانسئ اطّلاعاتئ مستقل

نخست‌وزیر ایتالیا خواهان عادی‌سازی روابط با امریکا شد

نخست‌وزیر ایتالیا خواهان عادی‌سازی روابط با امریکا شد
جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا گفت که روابط با ایالات متحده پس از مشاجره علنی بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و او در هفته گذشته، باید به حالت عادی بازگردد. به گزارش خبرگزاری رویترز، او افزود: «قصد ندارم به دامن زدن به این اختلاف ادامه دهم.»
ملونی این اظهارات را در مصاحبه‌ای در رم بیان کرد و تأکید داشت که سیاست خارجی ایتالیا تغییری نخواهد کرد و اختلاف اخیر نباید تأثیر منفی بر اقتصاد ایتالیا داشته باشد.
او همچنین از تصمیم وزیر خارجه ایتالیا برای لغو سفر به واشنگتن به عنوان یک «سیگنال دیپلماتیک» دفاع کرد، اما گفت که زمان آن رسیده تا دو طرف به همکاری دوجانبه عادی بازگردند.
این تنش پس از نشست گروه هفت (G7) در فرانسه آغاز شد، جایی که ترامپ ادعا کرد ملونی برای گرفتن عکس مشترک با او «التماس» کرده و او تنها از روی دلسوزی موافقت کرده است.
ملونی این ادعا را «کاملاً ساختگی» خواند و در ویدئویی تأکید کرد که «نه من و نه ایتالیا التماس نمی‌کنیم». ریشه اصلی اختلاف ظاهراً به عدم حمایت کامل ایتالیا از عملیات امریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران و مسائل مربوط به استفاده از پایگاه‌های نظامی ایتالیا بازمی‌گردد.
با وجود این مشاجره علنی، هر دو طرف سابقه روابط نزدیک داشته‌اند. ملونی پیش از این خود را به عنوان «پل» میان امریکا و اتحادیه اروپا معرفی کرده بود و یکی از معدود رهبران اروپایی بود که در مراسم تحلیف دوم ترامپ شرکت کرد.
ملونی در نشست شورای وزیران نیز بر لزوم بازگشت به «کار دوجانبه عادی» با ایالات متحده تأکید کرد.




منبع

Комментарии (0)

Оставить комментарий