اولین نشست شورای بازرگانی تاجیکستان و قرقیزستان در دوشنبه برگزار شد
روز های 19 و 20 ژوئن، اولین نشست شورای بازرگانی تاجیکستان و قرقیزستان در شهر دوشنبه به ریاست مشترک فرهادشاه رحمان علی زاده، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاجیکستان و ممدصادق باکروف، معاون رئیس اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری قرقیزستان با حضور نمایندگان وزارتخانهها و ادارات مربوطه و محافل تجاری دو کشور برگزار شد.
به گزارش “خاور” به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاجیکستان، در این نشست خاطرنشان شد که در سالهای اخیر، روابط اقتصادی و تجاری بین تاجیکستان و قرقیزستان به مرحله جدید توسعه رسیده است و در نتیجهی اقدامات مشترک، تبادل تجاری دو کشور در سالهای 2025 و 2026 افزایش یافته است.
طرفین خاطرنشان کردند که تأسیس شورای بازرگانی تاجیکستان و قرقیزستان به عنوان سازوکاری جدید برای همکاری مستقیم بین محافل تجاری، به گسترش روابط تجاری و سرمایهگذاری، اجرای پروژههای مشترک برای افزایش مؤثر حجم تجارت کمک خواهد کرد.
در چارچوب این نشست پروتکل اولین جلسه شورای بازرگانی تاجیکستان و قرقیزستان امضا شد و جلسات B2B پرباری بین نمایندگان تجاری هر دو طرف برگزار شد که در آن روسای بیش از 10 شرکت از قرقیزستان حضور داشتند.
هیئت تجاری جمهوری قرقیزستان همچنین از نمایشگاه بینالمللی سلامت و زیبایی تاجیکستان – 2026 بازدید کرد.
به گزارش “خاور” به نقل از اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاجیکستان، در این نشست خاطرنشان شد که در سالهای اخیر، روابط اقتصادی و تجاری بین تاجیکستان و قرقیزستان به مرحله جدید توسعه رسیده است و در نتیجهی اقدامات مشترک، تبادل تجاری دو کشور در سالهای 2025 و 2026 افزایش یافته است.
طرفین خاطرنشان کردند که تأسیس شورای بازرگانی تاجیکستان و قرقیزستان به عنوان سازوکاری جدید برای همکاری مستقیم بین محافل تجاری، به گسترش روابط تجاری و سرمایهگذاری، اجرای پروژههای مشترک برای افزایش مؤثر حجم تجارت کمک خواهد کرد.
در چارچوب این نشست پروتکل اولین جلسه شورای بازرگانی تاجیکستان و قرقیزستان امضا شد و جلسات B2B پرباری بین نمایندگان تجاری هر دو طرف برگزار شد که در آن روسای بیش از 10 شرکت از قرقیزستان حضور داشتند.
هیئت تجاری جمهوری قرقیزستان همچنین از نمایشگاه بینالمللی سلامت و زیبایی تاجیکستان – 2026 بازدید کرد.
Комментарии (0)